افتخارات دانشکده

سه عضو هیات علمی و یک فارغ التحصیل دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان در میان ۲ درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲3 قرار گرفتند

معاون پژوهش و فناوری دانشکده مهندسی مکانیک با اعلام این خبر گفت: در فهرست منتشر شده، دکتر محمد صادق ولی پور، دکتر سیف الله سعدالدین،  دکتر محمد آزادی از اعضای هیات علمی و دکتر سامان رشیدی دانش آموخته کارشناسی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان در لیست دانشمندان دو درصد برتر جهان بر اساس استنادات سال 2023 قرار دارند. این پژوهشگران از پژوهشگرانی هستند که در بازه استنادی 2023 - 1996 توانسته اند در فهرست پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر دنیا از دانشگاه سمنان حضور یابند.

دکتر محمد آزادی افزود: در چند سال اخیر، تعدادی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد با استفاده از داده­‌های پایگاه اسکوپوس اقدام به ایجاد پایگاه داده­ و محاسبه شاخصی به نام «شاخص استنادی مرکب» کردند.

معاون پژوهش و فناوری دانشکده مهندسی مکانیک بیان داشت: این فهرست در کشور ما با نام «فهرست دانشگاه استنفورد» شناخته شده و مورد توجه رسانه­ها و موسسات قرار گرفته است. هدف این پایگاه داده، ارائه مجموعه­‌ای از سنجه‌­های استنادی استاندارد شده برای ارزیابی تاثیراستنادی دانشمندان در رشته­‌ها و حوزه­‌های علمی مختلف در سطح جهان است و بر اساس رتبه بندی ای که در اکتبر ۲۰۲۳ در پایگاه علمی Elsevier به چاپ رسیده است، از کشور ایران ۲۱۴۱ دانشمند در زمره دانشمندان برتر دنیا در ۲۲ رشته علمی و ۱۷۶ زیر رشته از تمامی دانشگاه‌های جهان قرار گرفتند که نام سه عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک  دانشگاه سمنان در آن مشاهده می‌شود.

وی در ادامه افزود: این پژوهش که از داده‌های استنادی اسکوپوس استفاده کرده است، دانشمندان را در ۵ حوزه موضوعی اصلی طبقه بندی نموده و شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی انتشار حداقل ۵ مقاله بوده است و در مجموع تقریباً ۲۰۰ هزار دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته‌اند.

کیانا کاشفی
تهیه کننده:

کیانا کاشفی

0 نظر برای این محتوا وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *