بازدید دانش آموزی

طرح گردون دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان برگزار شد.

 طرح گردون دانشکده مهندسی مکانیک

جمعی از دانش آموزان دوره دوم متوسطه مدرسه شاهد از دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان بازدید نمودند و با امکانات و تجهیزات و پتانسیل ها و قابلیت های علمی و پژوهشی دانشکده آشنا شدند.

به نقل از روابط عمومی دانشکده مهندسی مکانیک: روز چهارشنبه ۹ اسفندماه 1402 ، جمعی از دانش آموزان دوره دوم مدرسه شاهد از دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان بازدید نمودند . در این برنامه ابتدا به مزار شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه سمنان عطر افشانی و قرائت فاتحه انجام شد و با آرمانهای والای شهدا عهدی دوباره بستند. دانش آموزان از آزمایشگاه تحقیقاتی انرژی و محیط های متخلخل و کارگاه جوشکاری و ماشین ابزار و کارگاه اتومکانیک و موتور هواپیما  و آزمایشگاههای آموزشی سیالات و ارتعاشات بازدید نمودند و در هر قسمت توضیحات ابتدایی توسط اساتید و کارشناسان داده شد و طی مراسمی در تالار خوارزمی به معرفی رشته مکانیک  و دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان پرداخته شد و دکتر محمد مهدی خطیبی و دکتر امید خالدی و مهندس پویا اسفنجانی در این برنامه سخنرانی نمودند.در انتها با اهدای جوایز و پذیرایی ناهار و بازدید از کتابخانه مرکزی دانشگاه مراسم پایان یافت.

معاونت تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی مکانیک دکتر محمد مهدی خطیبی در این مراسم گفت : دانشکده مهندسی مکانیک، از سال 1353 همزمان با تاسیس دانشگاه سمنان فعالیت خود را شروع کرد. امروزه، یکی از دانشکده های برتر در سطح ملی و بین المللی بر اساس رتبه بندی های شانگهای (SHANGHAI RANKING) رتبه 400-301 و تایمز (TIMES RANKING) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) می باشد که دارای 27 عضو هیأت علمی توانمند و شاخص است که در چهار گروه فعال حرارت و سیالات و تبدیل انرژی، طراحی جامدات و طراحی کاربردی، مهندسی ساخت و تولید، مکاترونیک و مهندسی خودرو در حال فعالیت می باشند. در این دانشکده حدوداً 1000 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل می باشند. همچنین سه نفر از اعضای هیات علمی جزو 2 درصد دانشمندان برتر جهان و دونفر از آن ها جزو 1 درصد دانشمندان برترجهان قرار دارند.

مهندس پویا اسفنجانی بیان کرد: مزیت ها و امکانات بسیار زیاد دانشکده مهندسی مکانیک سمنان و وجود اساتید بسیار توانمند این دانشکده سبب انتخاب دانشکده مهندسی مکانیک برای ادامه تحصیل وی بوده است.

دکتر امید خالدی به عنوان مشاور برتر انتخاب رشته کنکور و دانش آموخته دکترا دانشکده مهندسی مکانیک سمنان رشته مکانیک را به علاقه مندان توصیه نمود و بیان داشت: بهتر است دانش آموزان استان سمنان با رتبه های عالی در شهر خود تحصیل کنند و از مزیت ها و امکانات دانشگاه سمنان استفاده نمایند.

مشاور فرهنگی دانشکده مهندسی مکانیک دکتر شهاب الدین خوارزمی بیان داشتند: بازدید دانش آموزان مدرسه شاهد از دانشکده ها باعث شناخت هر چه بیشتر از امکانات و تجهیزات دانشکده ها می شود و این اقدام ، برای آنان مفید و ارزشمند بود چرا که بسیاری از قابلیت ها و پتانسیل های دانشکده مهندسی مکانیک  برای آنان تازگی داشته و در آشنایی آنان با رشته های مهندسی مکانیک موثر بوده است و در انتخاب رشته دانشگاهی آنان در سال های پیش رو بسیار مهم می باشد و دانشکده مهندسی مکانیک سمنان با امکانات قوی زیرساختی و آموزش های عملی و اجرای طرح های مختلف سعی دارد دانشجویانی توانمند و با مهارت را تربیت نماید که کمترین دغدغه را برای آینده شغلی خود در صنعت داشته باشند .

کلمات کلیدی
کیانا کاشفی
تهیه کننده:

کیانا کاشفی

تصاویر

طرح گردون دانشکده مهندسی مکانیک - طرح گردون دانشکده مهندسی مکانیک - طرح گردون دانشکده مهندسی مکانیک - طرح گردون دانشکده مهندسی مکانیک -  -  -  -  - طرح گردون دانشکده مهندسی مکانیک - طرح گردون دانشکده مهندسی مکانیک - طرح گردون دانشکده مهندسی مکانیک - طرح گردون دانشکده مهندسی مکانیک - طرح گردون دانشکده مهندسی مکانیک -  -  -